Napsal: 21 zář 2009, 20:53
od admin
Další článek ohledně přívozu P6 ze stránek Hl.m. Prahy (odkaz zde).


Nový přívoz spojuje Modřany a Lahovičky

Označení P6 má nový přívoz, který slavnostně zahajuje provoz tento pátek a od soboty pak už bude sloužit obyvatelům Modřan a na protějším břehu pak Lahoviček, ale i Chuchle a přilehlých obcí.

Už v době, kdy Praha zahajovala provoz na přívozech P4 a P5, které obsluhují centrální část Vltavy, upozornil primátor Pavel Bém na to, že oblast Modřan je skutečně ve velké nevýhodě proti ostatním částem Prahy. Chybí jí nejen most, ale také přívoz. Ten sice v místě býval, ale definitivně zanikl někdy v roce 1971. Modřany však měly v historii ještě dva další, jeden jezdil do Velké Chuchle od Belárie a druhý také do Chuchle, ale od kina.

Výhodné pro cyklisty

„Je to unikátní propojení levého a pravého břehu v místě vhodném pro cyklisty,“ uvedl Zdeněk Bergman z 1. Všeobecné Člunovací Společnosti, která přívoz provozuje. Na pravém břehu je cyklostezka a kvalitní povrch pro bruslaře a na levém je také cyklostezka, která vede z Poberouní do Radotína směrem na centrum v poměrně nepříjemných podmínkách. Propojení s pravým břehem je pro cyklisty velmi příjemnou změnou cesty,“ uvedl Zdeněk Bergman.

„Přívoz uvedeme do provozu na zkušební dobu do konce plavební sezony, tedy do 1. listopadu. Uvidíme, jak se přívoz osvědčí, i když samozřejmě víme, že je to velký přínos pro celou oblast, která zahrnuje například Černošce, Dobřichovice, Radotín a další obce a koneckonců propojí pravý břeh i s Karlštejnem.

Tarif a jízdní řád

Jízdenky a jízdní řád jsou podobné jako v Podhoří stejně jako typ lodě. Jde o menší krytou motorovou loď, kterou je možné vidět i v centru Prahy. Zastávka přívozu v Modřanech je umístěna velmi kuriózně, protože v jednom místě se nacházejí stanice tramvaje, autobusu, vlaková zastávka a přístaviště přívozu.

Pokud jde o jízdní řád, je stejný, jako například v Podhoří anebo v Sedlci. „Jezdíme každých 20 minut, ale jakmile je zájem, intervaly se zkracují podle množství cestujících, například v Podhoří je o některých letních víkendech vlastně nepřetržitý provoz podle individuálních potřeb cestujících,“ řekl Bergman.

Kočárky a kola se přepravují jako na ostatních přívozech zdarma, platí tu legitimace MHD a jezdí se na přestupní tarif 26 korun, přívoz je plně integrován do pražské MHD. Slavnostní zahájení provozu je přichystáno na pátek 18. září dopoledne, odpoledne pak už bude přívoz sloužit lidem. K přívozu je bezbariérový přístup. Uvedení nového přívozu do provozu je dárkem města obyvatelům Prahy při příležitosti Evropského týdne mobility a v rámci kampaně Čistá Praha.